Posts

Showing posts from February, 2014

MesTI

hmmmm
kenapa ek ?
ak masih tak dapat nak lupakan dia
tak dapat nak hilangkan memori tu

sakit la bila tengok dia dengan orang lain
makan hati la..
apa la aku ni
teruk sangat dalam hal ni
sebelum ni tak pernah pun ak jadi macam ni.
im the stronger
but now im the weaker.

hohoho
klau dia tau la
mau mati aku kena sound.
tapi nak buat mcm mna
dah aku memang tak boleh nak buang dia
sebab dia selalu ada dalam hati aku

aku patut buat sesuatu
supaya dia tak jadi parah lagi
mesti buat
ya mesti



Sekian,
XOXO
Adhwa

Tah Pe Pe.. HahahahTiba waktu

Tiba waktu
Ada bicara yang tak bisa di lafaz
Ada bicara yang tak bisa di ungkap
Hanya satu jalan
Untuk dierti maksud bicaranya
Untuk di mamah apa katanya
Hanya satu
Cinta
Dari cinta banyak bicara bisa di tutur
Tanpa sebarang nada
Ia terbit dari hati
Dan di papar oleh mata
Mata itu tak kan pernah berdusta
Sungguh ia hanya nyatakan sebenarnya
Mata itu akan khabarkan
Segala bicara yang tidak diungkap
Indah bahasanya dari lidah
Sopan tuturnya ari lidah
Tiada tipu
Tiada muslihat
Itu pasti



Sekian,
XOXO
Adhwa

Bukan Itu Maksudku

Buat mu di sana
Bukan maksudku untuk selesaikan semuanya
Ya
Mungkin hubungan kita tak bisa bertahan
Tetapi
Aku mohon
Agar hubungan kita sebagai seorang SAHABAT
Akan terus kekal

Bukan kerna aku sombong
Bukan kerna aku takut
Tapi kerna aku senang
Senang bersahabat dengan mu
Dirimu seringkali menjadi sandaranku
Tika aku dirundung masalah
Aku datang mencarimu
Kau sedia mendengar segala omel ku
Kau kan sentiasa memujukku tika aku menangis
Aku terasa damai
Sungguh ini tak tipu

Aku merayu padamu
Agar persahabatkan kta ini akan terus kekal
Biarpun mungkin kta tak punya jodoh lagi
Aku rendahkan diriku
Aku merayu.......



Sekian,
XOXO
Adhwa

TAMAT

Semuanya sudah berakhir
Cerita cinta kita
Yang kita bina hampir setahun ini
Berakhir begitu sahaja
Sekelip mata

Semua kenangan kita bersama
Lenyap di bawa angin
Langsung tak tinggalkan kesan
Sepi tanpa tujuan

Puncanya mengapa
Itu aku kurang jelas
Mungkin juga aku penyebabnya
Siapa tahu bukan

Aku sedar aku tak sempurna
Aku kurang banyak segi
Tak ku sangka
Kurangku itu tak di terima
Ah! Tidak
Dia sempurna
Dan tak mungkin ku milikinya
Itu semua mustahil




Sekian,
XOXO
Adhwa

Rindu

Tak kala malam menjelma Aku berjalan membelahnya sendiri tanpa teman mencari bintang yang tak muncul tiba mencari bulan yang hilang entah kemana
malam ku sunyi malam ku sepi tanpamu disisi
bersama rumput yang menghijau ku dongak merenung langit tanpa sebab tanpa tujuan kerna semuanya hilang 
tak kala itu muncul wajahmu tak pasti dari mana kau hadir di langit yg sunyi itu
memori kita umpama bermain main di sana tika mula perkenalan kita kau aku semuanya indah sungguh aku rindu saat itu kala rajuk di hati mendatang kau datang memujuk ku aku rindu itu saatnya ttawamu senyum mu rajuk mu semuanya bermain di langit malam itu
dan tanpa ku sedari titis titis gerimis membasahi  jatuh ke bumi kerna rindu rindu yang membara tak tergambar oleh kata semuanya terkaku di hati kata kata itu tak mampu ku ungkap
aku percaya pada takdir aku percaya pada jodoh tapi kenapa aku tak mampu terima semua ini kenapa aku tak mampu hadapi semua ini semuanya umpama kuasa yang melemahkan ku hilang terus semuanya
ta…