Rindu

Tak kala malam menjelma
Aku berjalan membelahnya
sendiri tanpa teman
mencari bintang yang tak muncul tiba
mencari bulan yang hilang entah kemana

malam ku sunyi
malam ku sepi
tanpamu disisi

bersama rumput yang menghijau
ku dongak merenung langit
tanpa sebab
tanpa tujuan
kerna semuanya hilang 

tak kala itu muncul wajahmu
tak pasti dari mana
kau hadir di langit yg sunyi itu

memori kita umpama bermain main di sana
tika mula perkenalan kita
kau aku
semuanya indah
sungguh aku rindu saat itu
kala rajuk di hati mendatang
kau datang memujuk ku
aku rindu itu saatnya
ttawamu
senyum mu
rajuk mu
semuanya bermain di langit malam itu

dan tanpa ku sedari
titis titis gerimis membasahi 
jatuh ke bumi kerna rindu
rindu yang membara
tak tergambar oleh kata
semuanya terkaku di hati
kata kata itu tak mampu ku ungkap

aku percaya pada takdir
aku percaya pada jodoh
tapi kenapa aku tak mampu terima semua ini
kenapa aku tak mampu hadapi semua ini
semuanya umpama kuasa yang melemahkan ku
hilang terus semuanya

tak pernah ku rasa seperti ini
tak pernah ku luka seperti ini
tak pernah ku tangis sekuat ini
namun aku kalah untuk kali ini
aku terlalu amat mencintaimu
terlalau amat merindui mu
saat kita bersama

aku akan tetap menanti saat itu
saat aku akan menjadi yang halal untuk mu
saat di mana semuanya 
dibalas dengan pahala
aku akan tunggu saat itu
biar seribu tahun yang datang
aku tetap akan menantimu.




Sekian,
XOXO
Adhwa

Comments

Popular posts from this blog

Sukar

Tanpa Cinta

Maafkan Aku