JUN 2014

tak kala yang lain sebuk bersedia
aku kepiluan di sini
kerna apa?
ini sebabnya......


JUN 2014
bermula lah kehidupan baru bagi kami
pelajar 1996
semua sudah mula melangkah
mengejar cita cita
tempat baru
suasana baru
sahabat baru
guru baru
semuanya baru

aku juga begitu
7 JUN ini akan ke utara
diploma sains menanti aku di sana
ya
aku gembira
siapa tak gembira bila apa yang dihajatkan tercapai kn?

tapi
ada satu kekosongan dalam diri ini
lepas ni aku akan jauh dari dia
dia ke selatan dan aku ke utara
tiada lagi caytelis buat ku

aku rindu dia
ya aku rindukan dia
sangat rindukan dia
mungkin mulut ku menafikannya
tapi hati dan akal ku
masih mencintai dia
sukar bagi aku untuk melupakan dia
setiap saat ada dia di mataku
dan bila rindu itu hadir
jernih air mata pasti menitis
bersama rindu yang tak terungkap
aku takut untuk nyatakan kepada dia
takut dia lari lagi dari aku
aku tak ingin kehilangannya lagi.
cukup untuk sekali.

aku akan tunggu dia
tunggu dia sampai yang aku mampu
kalau boleh sampai hujung nyawa
aku nekad untuk kali ini

sebelum itu
aku memohon izin dari ny untuk
aku print gambarnya sebagai inspirasi dan semangat aku di sana nanti
aku harap dia mengizinkan

ps: awak, saya akan tunggu awak. tunggu sehingga awak bersedia. biarpun ia mengambil masa seratus tahun. saya akan tetap tunggu awak. sebab awak yang saya cintai.



SEKIAN,
XOXO
Adhwa

Comments

Popular posts from this blog

Sukar

Tanpa Cinta

Maafkan Aku