LIFE

Life. Kehidupan.

Itu semua istilah yang selalu kita guna. Macam mana nak corak is based on the person. Am I right? Tapi kadang-kadang ada cerita kehidupan yang di atur keluarga. Dari tarikh lahir nya, masa lahirnya, zaman kanak-kanaknya, kerjayanya dan juga jodohnya. Yang tinggal hanyalah masa ajalnya sahaja. Itupun dah di tentukan oleh Ilahi. Untuk insan-insan yang sedemikian, sama mohon simpati kerna anda tak mampu untuk nikmati erti kehidupan sebenar.

Jalan cerita kesemuanya pasti ada naik dan turunnya. Lumrah kehidupan tak semua sentiasa di atas. Ada yang mungkin zaman remajanya dia merupakan inasan yang paling berjaya. Namun menjelang usia senja dia hilang semuanya.  Kejayaannya itu hilang tak nampak rupa. Yang tinggal hanyalah kesedihan dan kepiluan beserta kesorangan. Tapi ada jugak yang mulanya dah macam apa lagi kehidupan dia. But at the end of his/her life dialah yang paling berjaya. Mungkin bukan di dunia tapi di akhirat kelak. Siapa tahu kan????
Setiap LIFE mesti akan ada LOVE. Tak kisah la. Mungkin bukan pada manusia tapi kepada Pencipta. Namun setidak tidaknya cintanya pada keluarga terutama si ibu yang mengandungkan dia. Perasaan kasih dan saying itu pun lumrah kehidupan. Se ice burg mana pun hati orang tu pasti ada jugak se atom rasa kasih dalam diri dia. Trust me…..

Cerita LIFE aku?
LOL. Itu je yang mampu aku katakan. Sebab apa? Sebab banyak sangat naik turun dia. Sampaikan tuan punya diri pun tak tau mana pemula dan mana penghujung. Pelik kan. Tapi itulah aku. Aku tak suka bila ada insan insan yang suka ambil kesempatan terhadap aku. Semuanya bermula dari zaman sekolah rendah. Bila kita di atas, ada yang baling kail untuk Tarik kita jatuh ke bawah. Dan itu yang aku alami suatu masa dulu. Aku tak pernah kenal erti persahabatan sebenarnya. But itu dulu la. Since ak masuk 16 tahun dan duduk di asrama, baru aku kenal siapa itu kawan dan siapa itu lawan. Siapa teman dan siapa sahabat. Lain maknanya. Kalau buka kamus dewan Bahasa memang la sama but kalau buka kamus Adhwa Nasuha lain maksudnya. Teman can be defined as orang yang ada dekat dengan kita dan kita kenal dia. Mean luaran sahaja. Tapi kalau sahabat, defined as orang yang paling rapat dengan kita selepas keluarga kita. Luar dalam kita semua dia tahun. Baik buruk kita dan dia sama sama tahu. Itu sahabat. Ye aku tak tipu, aku punya ramai kawan. Ramai.. tapi sahabat aku boleh kira dengan jari je. Aku tak mudah percaya orang. Aku belajar dari kisah lampau kan. Sejarah mendewasakan kita.

Ok terasa panjang dah membebel kali ni. Cukup la dulu ye kesayanagn sekalian. Saya nak beristirehat kejap. Petang karang ada koko.

Sekian,
XOXO

Adhwa

Comments

Popular posts from this blog

Sukar

Tanpa Cinta

Maafkan Aku