CRUSH

CRUSH
Satu istilah yang kerap kali kita dengar. Di ungkap oleh remaja era kini.
Definisi???
Seorang individu sama ada lelaki atau perempuan yang telah tertarik ataupun jatuh suka terhadap individu lain yang berlainan jantina. Sehinggakan ada yang sanggup melakukan apa sahaja untuk pastikan mereka dapat sebanyak info tentang crush masing masing. Terkadang ada yang sanggup bergaduh sesame sendiri hanya kerana seorang crush.
Tapi bagi aku, CRUSH ni adelah crush. Which mean dia akan NO dia PASTI akan menghancurkan hati setiap individu yang on CRUSH dengan dia. Jarang la nak jumpa crush suka balik dekat kita.
Actually, CRUSH ni ade baik dan ade buruknya.
Ok. Kita mulakan dengan yang BAIK dulu.
Baik nya bila kita on CRUSH ni adalah….. crush tu akan jadi antara faktor untuk kita bina semangat. Ok macam ni la. Once kita on crush dengan seorang budak dalam kelas kita, contohnya la. kita mesti akan bersemangat untuk ke kelas sebab ade dia. Next, andai kata lah crush kita tu antara budak paling HOT dekat kolej or sekolah sebab dia pandai, handsome ( bagi girl la kan ), rajin, baik hati and so on la.. Korang mesti akan berusaha untuk jadi macam dia jugak sebab nak bagi dy nampak and impress dengan korg. Betul tak??? So nampak tak kat situ pengaruh positive seorang crush terhadap seorang individu..
Ok next DISADVANTAGES dia pulak…
Aku petik dari buku #HENSHIN kayra AIman Banna. “Crush itu ialah apabila kita suka sesuatau makhluk itu dengan sebenar-benar suka. Perasaan suka yang menyebabkan ada tindakan seperti sering terinagt-ingat, sering tersebut-sebut mengenai crush” Haaaaa… gitu ayat dia. Sumpah kut, masa aku baca buku ni, macam kena lempaq taik katas muka.. HAHAHA impak dia perrrhhhhhh berdarah beb.. haaa.. tu kata Aiman Banna. Ni kit abaca pulak apa kata ADHWA NASUHA. Crush ni buruk dia bila dia dapat tau kau crush dekat dia. Sebab apa?? Bukan lebih baik ka kalau dia tau?? Kan dah senang sikit kerja kita?? HAHAHAHAHA sumpah korang salah. Tak de maknanya nak senang. Beside kau akan jadi awkward dengan dia. Malu malu gitu. And lagi sakit bila kau dapat tau dari mulut dia sendri yang dia sebenarnya dah ada orang lain. Mean dia dah couple dengan orang lain. Perrhhhhh perit kut.. *kalau sapa yang pernah kena akan faham sakit dia* So bila kau dah patah hati, study kau mungkin akan terganggu. Result kau akan jatuh. Dah la kena reject then result jatuh pulak. Bak kata perpatah, Sudah Jatuh Di Timpa Tangga!!! Time tu kau akan rasa dunia ni gelap. Dah tak dak sinar harapan dah. Haa!!! Jangan nak pi bunuh diri bagai na.. HARAM tuh.
So kat sini ada beberapa step yang korang boleh guna kalau nak move on dari crush…
1    1)      Delete semua gambar dia dalam phone kau! Ya semua!!! Jangan ada satu pun…
2    2)      Stop stalk pasal dia!!! Don’t ever stalk him terutama laman sosial dia. JANGAN stalk Twitter dia.        Sebab apa?? Takut kau patah hati lagi.
3    3)      Cuba busy kan diri dengan aktiviti yang lain. Macam, bersukan ka, penuhkan life dengan kawan          kawan ka. Tak pun study ja..
4   4)      Hat ni paling hard core. Kau kena pupuk rasa CINTA kau pada Allah SWT. Jadikan Rasulullah           SAW sebagai CRUSH kau yang utama. Sure kau akan lagi tenang.
5    5)      Kalau semua tak boleh. Hat ni pilihan paling last.. kau cari yang baru je la.. tapi jangan terlampau serious on crush dengan dia. Bagi tau diri benda ni Cuma untuk lupakan crush lama. 
      
   That all.Aku ni cakap macam pro sangat dah dalam isu CRUSH bagai ni. Benda aku sendiri tewas dengan insan yang bernama C.R.U.S.H. jujur tak senag nak move on, tapi hati kena kuat beb. If not kau akan sentiasa berada bawah bayangan dia. Penat kut kena hantu dengan dia. Hahax..
Ok rasa tu ja kut untuk kali ni. Next post I will share with you about my new friends..

Sekian,
XOXO

Adhwa

Comments

Popular posts from this blog

Sukar

Tanpa Cinta

Maafkan Aku