Menjagamu Dalam Diam

Caraku menjaga mu adalah dalam diam ku
Kerana aku tahu
Menjaga adalah untuk seseorang tetap nyaman
Aku diam
Kerana aku ingin kau nyaman
Aku ingin berhak untuk ada
Hingga sampai di mana ketika kamu terluka
Aku menjadi pohon besar bagi mu
Menjadi tempat sandaranmu
Teduh...
Dan menyejukkan

Mungkin ini adalah takdirku
Merentas kerinduan yang tak mungkin terjadi
Tak kau lihat ada satu pena dalam mata ku
Yang ingin aku tuliskan dalam ingatan mu?
Aku akan selalu ada...
Dan tinggalah dalam hatiku
Air mataku
Dan dalam ingatanku

Inginku sederhana
Aku ingin kau bahagia
Aku ingin kau lebih dari apa yang kau miliki sekarang
Dan aku
Ingin menjagamu
Dalam setiap langkah yang kau pijak
Aku ada
Caraku menjagamu adalah dalam diamku


Sekian,
xoxo
Adhwa

Comments

Popular posts from this blog

Sukar

Tanpa Cinta

Maafkan Aku